onsdag 27. april 2011

Forglemmegeij sitt heklede hjerte oppskrift!

Da har jeg PRØVD !!!
å skrive ned min første hekleoppskrift sånn at andre kansje klarer å bruke den!
så ta den med en klype salt! 
å jeg skal prøve å svare så godt jeg kan om det er noe du lurer på.
Lykke til =)




Forglemmegeij sitt heklede Hjerte !
Garn: bomullsgarn (sparkjøp) 
Nål: nr 3
-fm hele veien
-Økingen skjer i begynnelse å slutten av en rad
-felling skjer å i begynnelsen å slutten av en rad

starter nederst på hjertet!

1. 5 luft masker,
2. fast maske i lf nr 4 å ut raden.
Snu (jeg starter alltid en ny rad med en luft maske)
3. annenvær rad øker du med 1fm i begynnelse å slutt av raden til du har 7 rader.
4. 2 rader fm & 2 rader fm me øking x 2  
5. 4 rader fm & 2 rader øk x 3 
6. 14 rader fm 
(da hadde jeg 30 m helt til slutt, om du mangler en eller to så øk bare litt ;)

Hjerte toppen!

starter på den ene siden med fm.
1. 15 fm x4
2. 1 rad fm med felling & 1 rad med fm x 3 (avslutt med rett)
3. 3 rader hvor du feller 1 & 1 til du kan feste tråden.

så gjør du det samme på andre siden av hjertet for å få hjerte toppen


Og så gjør du alt sammen en gang til å syr de sammen, og putter bomull, vatt eller det du ønsker inni =)

Link gjerne til bloggen min om du skulle få til å hekle hjertet mitt <3

-Klem lise


3 kommentarer:

  1. Så bra... Nå skal jeg forte meg å levere guttungen i barnehagen og prøve. Tusen takk

    SvarSlett
  2. Bare hggelig =) Lykke til!

    SvarSlett
  3. ble veldig bra... heklet og har sydd det på et sjal..takk

    SvarSlett